Mondiaal biodiversiteitsverlies door Nederlandse consumptie: In de periode 2010-2021 is het verlies door Nederlandse consumptie afgenomen van 22 miljoen MSA-verlies naar 18 miljoen MSA-verlies.ha.jr. De grootste afname vond plaats tussen 2010 en 2014. In 2016 en 2018 is het verlies echter weer iets groter om daarna weer af te nemen. Het grootste aandeel in het verlies komt door de broeikasgasuitstoot, namelijk 50 procent in 2021. Daarna volgen landgebruik (40 procent), stikstofuitstoot (5 procent) en fragmentatie/verstoring (5 procent).